direkt zum Inhalt springen

direkt zum Hauptnavigationsmenü

Sie sind hier

TU Berlin

Page Content

Dr. Markus Ziegler

Dr. Markus Ziegler
Lupe
Postdoctoral Researcher

GfK SE
Marketing Sciences
Nordwestring 101
90419 Nürnberg
Germany

https://de.linkedin.com/in/markus-ziegler-1b540743

Research and Teaching Interests

  • Methods of Empirical Social Science
  • Digital Science
  • Bayes Statistics
Curriculum Vitae
2016
Ph.D. (Dr. phil), TU Berlin
since 2012
Senior Specialist Statistics, GfK Marketing & Data Science, GfK Se
2007-2010
(Junior) Specialist Statistics, GfK Methoden- und Produktentwicklung, GfK SE
2001-2007
Studies in Sociology with an emphasis on Methods of Social Research, Statistics and Marketing at University of Bamberg/Germany

Publications:

Ziegler, Markus (2014): Marktforschung. In: Baur, Nina / Blasius, Jörg (eds.): Handbuch Methoden der empirischen Sozialforschung, Wiesbaden: Springer, S.183-193

Akremi, Leila / Ziegler, Markus (2007): Skalenkonstruktion nach Mokken für mehrdimensionale Variablenstrukturen. Ein Anwendungsbeispiel mit SPSS. Bamberger Beiträge zur empirischen Sozialforschung, Nr. 14

Conference Presentations:

Extrapolation in a Big Data Environment. Detect Home Locations in a Continuous Stream of Location Data.
NetMob 2015, Cambridge (USA)

Fighting the Dragon - Learnings from a Big Data Project (with Martin Ryffel).
International Meeting of GfK Statisticians and Methodology Experts (IMSM) 2014, Freising

Scientific Articles as Source for Social Science Research.
7th International Conference on Social Science Methodology (ISA RC 33), Naples, 2008

Zusatzinformationen / Extras

Quick Access:

Schnellnavigation zur Seite über Nummerneingabe